




- Alexandru Iarca
- Constantin Papadopulo
- Teodora Angela Lefterescu
- Cristian Craciunoiu
- Constantin Preda
- 1998 - Navrom vinde 12 nave din flota
Vezi toate evenimentele
Trebuie sa fiti logat pentru a putea adauga un nou eveniment.


- 27.03.2019: Vineri 29 martie 2019 va avea loc la Galati expozitia de cartofilie si fotografie veche Pasagerele de odinioara. citeste mai mult
- 15 Jun 2015: A aparut Ghidul pentru supravietuirea pe mare - dedicat iubitorilor agrementului nautic citeste mai mult
- 08 Jun 2014: Lansarea albumelor „Mircea, voievodul velelor 1882-2014” si „Vizita ţarului Nicolae al II-lea la Constanţa 1-14 iunie 1914” citeste mai mult
- 21 Apr 2014: Pagina impingatorului Rovinari 19 a fost actualizata, auu fost introduse fotografii noi citeste mai mult

Vizualizeaza nava - 5907 - Perna de Aer
Data lansare: .1976 Categorie: Nave Fluviale Santier: Icepronav Galati |
Lungime: 15.32 m Latime: 5.16 m Pescaj: 0.78 m Capacitate: deplasament 14.5 t Echipaj: 3 Pasageri: 36 |
Scurt istoric
5907 - Nava Rapida pe perna de aer cu pereti laterali rigizi pentru pasageri,
Proiect 1044
Nava 5907 a fost printre putinele nave cu perna de aer construite in Romania.
Fotografiile si continutul materialului prezentat in continuare au fost preluate din revista Modelism numarul 4 din 1988. In cadrul revistei sunt disponibile deasemenea si planurile navei in detaliu, doritorii pot cumpara planurile sau revista in format digital de la redactia revistei Modelism.
Lungimea Maxima - 15,32 m
Lungimea Structirii Rigide - 14,8 m
Lungimea intre perpendiculare, pentru nava nesustentata - 14 m
Latimea maxima - 5,15 m
Latimea la plutire, pentru nava nesustentata - 4,76 m
Latimea pernei de aer - 4,00 m
Aria pernei de aer - 56 metri patrati
Inaltimea corpului (corpul si cabina de comanda) 3,15 m
Inaltimea maxima - 4,2 m
Inaltimea peretilor laterali rigizi - 0,6 m
Pescajul in plutire - 0,78 m
Pescajul navei sustentate - 0,16 m
Capacitate de transpoirt - 36 de calatori
Deplasament maxim - 14,5 t
Echipaj - 3 persoane
Insatalatia de sustentatie: doua ventilatoare centrifugale cu rotoare paletate pe ambele fete, ventilatoarele sunt antrenate de un motor diesel 797-05(Saviem), fabricat de Intreprinderea de Autocamioane Brasov, prin intermediul unui ambreiaj si al unui reductor
Principalele caracteristici ale sistemului de sustentatie sunt :
- puterea maxima a motorului de sustentatie - 136 cai putere la 3000 rotatii pe minut
- presiunea aerului la iesirea din ventilatoare - 283 kgf pe metru patrat
- debitul total de aer prin perna - 25,2 metri cubi pe secunda
Sistemul de sustentatie a fost amplasat in prova navei intr-un compartiment numit compartiment de sustentatie. Ventilatoarele sunt dispuse simetric pe borduri cu acele perpendiculare pe P.D. Statoarele sunt structurale, facand parte din structura de rezistanta prova .
Aspiratia aerului se face si din exterior si prin compartimentul de sustentatie. De la ventilatoare aerul ajunge in perna prin resiverul fustelor prova si pupa. Resivernul prova este alimentat direct, cel din pupa prin canale structurale care strabat nava pe toata lungimea ei. Reglarea sustentatiei se face prin reglarea turatiei motorului care antreneaza ventilatoarele.
Instalatia de propulsie este compusa din doua propulsoare cu jet de apa amplasate la extremitatea pupa, pe borduri, in compartimentele de propulsie. Propulsoarele sunt antrenate de catre un motor diesel D2156 HMNB, fabricate la Intreprinderea de Autocamioane Brasov, in direct (fara ambreiaj sau reductor), prin intermediul unui scurt ax cardanic.
Autor detalii nava : dr Cristian Craciunoiu
Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .
Pagina actualizata 29 ianuarie 2012 , Cristian Munteanu