




- Alexandru Iarca
- Constantin Papadopulo
- Teodora Angela Lefterescu
- Cristian Craciunoiu
- Constantin Preda
Nu exista evenimente pentru ziua de azi.
Vezi toate evenimentele
Trebuie sa fiti logat pentru a putea adauga un nou eveniment.


- 27.03.2019: Vineri 29 martie 2019 va avea loc la Galati expozitia de cartofilie si fotografie veche Pasagerele de odinioara. citeste mai mult
- 15 Jun 2015: A aparut Ghidul pentru supravietuirea pe mare - dedicat iubitorilor agrementului nautic citeste mai mult
- 08 Jun 2014: Lansarea albumelor „Mircea, voievodul velelor 1882-2014” si „Vizita ţarului Nicolae al II-lea la Constanţa 1-14 iunie 1914” citeste mai mult
- 21 Apr 2014: Pagina impingatorului Rovinari 19 a fost actualizata, auu fost introduse fotografii noi citeste mai mult

Vizualizeaza nava - Sabarelu
Categorie: Nave Fluviale |
Scurt istoric
Nava Sabarelu
Film pus la dispozitie de domnul Ovidiu Agache
Link Film Florian Pausch (Austria) ,comandantul navei muzeu Arthur Kaspar www.donaudampfer.at
Fotografie si articol (partial) din Adevarul :
Braila: O nava fara identitate rugineste legata la chei
Vaporul, desi înca functional, este tintuit la mal fiindca nu exista doumente privind realizarea ei Nava cu aburi „Sabarelu”, aflata în proprietatea S.C. Drumuri si Poduri S.A Braila, sta legata la chei, nemaifiind pornita de mai bine de trei ani. Ultima data, flacara a fost aprinsa la cazane în anul 2006. De atunci, nimic nu a mai miscat pistoanele.
De ani de zile, niciun ban nu a mai fost alocat acestei nave. Å�i asta pentru ca, efectiv, nava nu are identitate. Nu exista documente care sa ateste intrarea navei în posesia României, desi aceasta este deja în proprietatea unei institutii de la noi.
Aberant este ca nava nu poate fi reabilitata sau exploatata. S-au facut diligente pentru ca aceasta sa intre în Patrimoniul National, însa, tot din lipsa documentelor, acest lucru nu este posibil.
Motorina cu care sunt sterse masinile este adus de acasa de membri ai echipajului: „este adusa de mine si de ajutorul meu, Gheorghe Stefan. Pentru ca daca nu avem grija de masini, rugina se va instala iremediabil”, ne-a declarat seful mecanic Iulian Pohârnet, cel care are grija de nava acum.
Nava nu a fost inclusa în Patrimoniul Tehnic deoarece lipsesc datele referitoare la intrarea ei în posesia României. În documetele ramase de la amiralul Horia Macelariu, nava ar fi intrat în posesia României în anul 1916.
Pe motorul cu abur de tip compound (cu dubla expansiune) este o eticheta a firmei care a produs masina: G.E.B.R. Weimann din Brandemburg. Seria a fost stearsa dar ceea ce se stie din Registrul Naval German, este ca masinile produse de aceasta firma, între anii 1898 si 1912, au fost destinate unei singure comenzi, care cerea remorchere de 120 de cai putere necesare transportului naval pe Rin.
Piese de muzeu, înca în functiune
Pe nava sa afla un generator electric actionat de o masina cu abur. Ansamblul a fost produs în anul 1906, la Dumbarton, în Anglia si functioneaza perfect si astazi. Reflectorul de la bord nu a mai putut fi desfacut si curtat de mai bine de 50 de ani. Dar becul din interior, produs de Philips, pe care scrie anul fabricatiei, 1911, functioneaza si astazi.
In prezent nava se afla la Braila, in functiune.
Erata. : Anterior am anuntat in aceasta pagina ca Sabarelu este S.H.Bujorescu . In urma unor investigatii facute am ajuns la concluzia ca informatiile primite anterior nu sunt corecte
Fotografii : Adevarul (prima de sus) ,
Florian Pausch (Austria) ,comandantul navei muzeu Arthur Kaspar www.donaudampfer.at
Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .
Pagina actualizata 2 februarie 2014 , Cristian Munteanu