Vizualizeaza nava - Mamaia

Vizualizeaza nava - Mamaia
Data lansare: 1930
Data casare: 1991 - Casata la Sulina
Categorie: Nave Maritime
Santier: Severnaya SZ, Leningrad, USSR.
Companie: Navrom
Lungime: 114.40 m
Latime: 14.85 m
Pescaj: 6.80 m
Capacitate: 3969 GRT , 5428 DWT,2621 TRN

Scurt istoric

Nava Mamaia

IMO number: 5218690

1930 - a fost construit cargoul „Mamaia“, ex-„Friedrich Engels“ (pavilion: România, IMO: 5218690, indicativ: YQSD, deplasament: 5.428 tdw., 3.972 trb., 2.261 trn., lungime: 114,40 m, latime: 14,85 m, înaltime: 8,29 m, pescaj maxim: 6,80 m, propulsie: motor „Diesel“ - „Sulzer“ tip 6-TS-48, „Winterthur“ - Elvetia, 1929, 2 timpi, dublu efect, 6 cilindri, combustibil: motorina, consum: 312/ h, capacitatea depozitului de combustibil: 610 to., puterea masinii: 1.800 c.p., viteza: 10,5 Nd., turatie: 225 rotatii/ minut, 3 motoare auxiliare „Diesel“, construite la Santierul naval „Burmeister & Wain’s“, Copenhaga - Danemarca, 4 timpi, 3 cilindri, putere: 100 c.p., cuplate la generatoare „Thomas B. Thrige“, statie radio tip „Makay“, putere: 300 w, constructor: 1930, Santierul naval „Severnaya SZ“, Leningrad - U.R.S.S., data punerii chilei: 1930).

Initial, nava a fost construita pentru Flota Sovietica („Sovtorgflot“) si a primit numele „Friedrich Engels“.

În 1942 a efectuat mai multe voiaje, facând parte din convoaiele arctice organizate de britanici si americani.

În august a efectuat primul ei voiaj singura, din S.U.A. în directia portului sovietic Dikson. Trecând prin  Strâmtoarea Danemarcei a întâlnit crucisatorul german „Admiral Scheer“ (pavilion: Germania, IMO: 6109561, deplasament: 15.900 tdw., 11.700 trb., lungime: 186,00 m, latime: 20,70 m, constructor: 1934, Åantierul naval „Wilhelmshaven DY“, Wilhelmshaven - Germania), care, din cauza cetii dense, nu a detectat-o, astfel ca „Friederich Engels“ a scapat de la distrugere.

Mai târziu, tot în timpul razboiului, a fost mutata în Orientul Îndepartat si a supravietuit unui atac al unui submarin japonez.

În anul 1948 a fost transferata în România, mentinându-i-se numele original pâna în 1962, când a primit numele „Mamaia“.

În perioada 1957 - 1960 a stationat în Santier pentru reparatii si transformari capitale, care au necesitat si înlocuirea motorului principal.

Ulterior, a esuat la Sulina, din cauza unei furtuni puternice.

Epava a fost ranfluata în august 2007.

(Din volumul „AMINTIRI DESPRE O FLOTÄ‚ PIERDUTÄ‚ - Navele românesti ale Dunarii si Marii“ de Constantin Cumpana si Corina Apostoleanu).

Fotografie furnizata de domnul Constantin Cumpana


Fotografie furnizata de domnul Constantin Cumpana


  Fotografiata din Dartford ( Long Reach), riul  Thames 12/8/1968


Fotografia a fost preluata din web site-ul www.shipspotting.com si este publicata in scopuri educative in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile .


 The picture was taken from the web site www.shipspotting.com and it is published for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .


Pentru a vizualiza fotografia in forma originala CLICK HERE to see the picture at source in original

Autor Fotografie ( www.shipspotting.com) Bobb Scott ©



Fotografile de mai sus (2) au fost preluate de pe site-ul www.7seasvessels.com si este folosita in scop educativ, ne-comercial. Toate drepturile asupra acestor fotografii apartin utilizatorului Rick Cox  din acest web site.

The above  2 pictures were taken from www.7seasvessels.com and is published for non comercial, educational purposes in marinarii.ro All rights for the above picture are credited to user Rick Cox in the www.7seasvessels.com web site


Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .

Pagina actualizata 1 ianuarie 2011 , Cristian Munteanu


Comentarii