




- Alexandru Iarca
- Constantin Papadopulo
- Teodora Angela Lefterescu
- Cristian Craciunoiu
- Constantin Preda
Nu exista evenimente pentru ziua de azi.
Vezi toate evenimentele
Trebuie sa fiti logat pentru a putea adauga un nou eveniment.


- 27.03.2019: Vineri 29 martie 2019 va avea loc la Galati expozitia de cartofilie si fotografie veche Pasagerele de odinioara. citeste mai mult
- 15 Jun 2015: A aparut Ghidul pentru supravietuirea pe mare - dedicat iubitorilor agrementului nautic citeste mai mult
- 08 Jun 2014: Lansarea albumelor „Mircea, voievodul velelor 1882-2014” si „Vizita ţarului Nicolae al II-lea la Constanţa 1-14 iunie 1914” citeste mai mult
- 21 Apr 2014: Pagina impingatorului Rovinari 19 a fost actualizata, auu fost introduse fotografii noi citeste mai mult

Vizualizeaza nava - Mamaia
Data lansare: 1930 Data casare: 1991 - Casata la Sulina Categorie: Nave Maritime Santier: Severnaya SZ, Leningrad, USSR. Companie: Navrom |
Lungime: 114.40 m Latime: 14.85 m Pescaj: 6.80 m Capacitate: 3969 GRT , 5428 DWT,2621 TRN |
Scurt istoric
Nava Mamaia
IMO number: 5218690
1930 - a fost construit cargoul „Mamaia“, ex-„Friedrich Engels“ (pavilion: România, IMO: 5218690, indicativ: YQSD, deplasament: 5.428 tdw., 3.972 trb., 2.261 trn., lungime: 114,40 m, latime: 14,85 m, înaltime: 8,29 m, pescaj maxim: 6,80 m, propulsie: motor „Diesel“ - „Sulzer“ tip 6-TS-48, „Winterthur“ - Elvetia, 1929, 2 timpi, dublu efect, 6 cilindri, combustibil: motorina, consum: 312/ h, capacitatea depozitului de combustibil: 610 to., puterea masinii: 1.800 c.p., viteza: 10,5 Nd., turatie: 225 rotatii/ minut, 3 motoare auxiliare „Diesel“, construite la Santierul naval „Burmeister & Wain’s“, Copenhaga - Danemarca, 4 timpi, 3 cilindri, putere: 100 c.p., cuplate la generatoare „Thomas B. Thrige“, statie radio tip „Makay“, putere: 300 w, constructor: 1930, Santierul naval „Severnaya SZ“, Leningrad - U.R.S.S., data punerii chilei: 1930).
Initial, nava a fost construita pentru Flota Sovietica („Sovtorgflot“) si a primit numele „Friedrich Engels“.
În 1942 a efectuat mai multe voiaje, facând parte din convoaiele arctice organizate de britanici si americani.
În august a efectuat primul ei voiaj singura, din S.U.A. în directia portului sovietic Dikson. Trecând prin Strâmtoarea Danemarcei a întâlnit crucisatorul german „Admiral Scheer“ (pavilion: Germania, IMO: 6109561, deplasament: 15.900 tdw., 11.700 trb., lungime: 186,00 m, latime: 20,70 m, constructor: 1934, Åantierul naval „Wilhelmshaven DY“, Wilhelmshaven - Germania), care, din cauza cetii dense, nu a detectat-o, astfel ca „Friederich Engels“ a scapat de la distrugere.
Mai târziu, tot în timpul razboiului, a fost mutata în Orientul Îndepartat si a supravietuit unui atac al unui submarin japonez.
În anul 1948 a fost transferata în România, mentinându-i-se numele original pâna în 1962, când a primit numele „Mamaia“.
În perioada 1957 - 1960 a stationat în Santier pentru reparatii si transformari capitale, care au necesitat si înlocuirea motorului principal.
Ulterior, a esuat la Sulina, din cauza unei furtuni puternice.
Epava a fost ranfluata în august 2007.
(Din volumul „AMINTIRI DESPRE O FLOTÄ‚ PIERDUTÄ‚ - Navele românesti ale Dunarii si Marii“ de Constantin Cumpana si Corina Apostoleanu).
Fotografie furnizata de domnul Constantin Cumpana
Fotografie furnizata de domnul Constantin Cumpana
Fotografiata din Dartford ( Long Reach), riul Thames 12/8/1968
Fotografia a fost preluata din web site-ul www.shipspotting.com si este publicata in scopuri educative in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile .
The picture was taken from the web site www.shipspotting.com and it is published for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Pentru a vizualiza fotografia in forma originala CLICK HERE to see the picture at source in original
Autor Fotografie ( www.shipspotting.com) Bobb Scott ©
Fotografile de mai sus (2) au fost preluate de pe site-ul www.7seasvessels.com si este folosita in scop educativ, ne-comercial. Toate drepturile asupra acestor fotografii apartin utilizatorului Rick Cox din acest web site.
The above 2 pictures were taken from www.7seasvessels.com and is published for non comercial, educational purposes in marinarii.ro All rights for the above picture are credited to user Rick Cox in the www.7seasvessels.com web site
Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .
Pagina actualizata 1 ianuarie 2011 , Cristian Munteanu