




- Alexandru Iarca
- Constantin Papadopulo
- Teodora Angela Lefterescu
- Cristian Craciunoiu
- Constantin Preda
Nu exista evenimente pentru ziua de azi.
Vezi toate evenimentele
Trebuie sa fiti logat pentru a putea adauga un nou eveniment.


- 27.03.2019: Vineri 29 martie 2019 va avea loc la Galati expozitia de cartofilie si fotografie veche Pasagerele de odinioara. citeste mai mult
- 15 Jun 2015: A aparut Ghidul pentru supravietuirea pe mare - dedicat iubitorilor agrementului nautic citeste mai mult
- 08 Jun 2014: Lansarea albumelor „Mircea, voievodul velelor 1882-2014†si „Vizita ţarului Nicolae al II-lea la Constanţa 1-14 iunie 1914†citeste mai mult
- 21 Apr 2014: Pagina impingatorului Rovinari 19 a fost actualizata, auu fost introduse fotografii noi citeste mai mult

Vizualizeaza nava - Dierna
Data lansare: 1984 Categorie: Nave Maritime Santier: Santierul Naval Oltenita Companie: Navrom - in prezent Gal Yam - Marine Works Ltd. - Haifa Israel |
Lungime: 37.32 m Latime: 4.61 m Pescaj: 4.61 m Capacitate: GT 496 T, NT 150 T |
Scurt istoric
Nava Maritima de pasageri Dierna
IMO 8828226 MMSI 428030000
Nava maritima de pasageri Dierna a fost construita in 1984 la Santierul Naval Oltenita.
A fost echipata in santier cu doua motoare Diesel 6 VD 18/15 AL-1 de 480 cai putere VEB ELBEWERK ROSTOCH, 12 noduri.
Exista deasemenea o alta nava fluviala cu numele Dierna care se afla la Orsova.
In 1989 la Constanta - datare fotografie : Lavrinenco Teodor Mugurel
Unele forumuri relateaza ca ar fi fost construita pentru a fi nava de pasageri intre Constanta si Mangalia.
Domnul Lavrinenco Teodor Mugurel care a participat la constructia navei in Santierul Naval Oltenita ne-a relatat ca nava a fost construita initial cu probleme la toate motoarele (principale si auxiliare), ca avea probleme de stabilitate pe mare.
Initial nava a efectuat croaziere pe Canalul Dunare-Marea Neagra (in 1986 confirmat de user Gabriel Nicu - Facebook)
In anii 88-90 s-a aflat in Portul turistic Tomis din Constanta si era utilizata de Centrului de Scafandri din Constanta pentru cursanti deasemenea fiind organizate mici croaziere. (Info User Flor In -Facebook )
Un lucru sigur stim ca dupa 1990 nava a stat o perioada la parcul rece in portul Agigea si a fost vanduta unor armatori israelieni in 1995 care i-au schimbat numele in Victoria 2000 sub pavilion Belize. Din pacate nu detinem surse confirmate despre istoricul exact al navei sub pavilion romanesc in perioada 1990-1995.
in Eilat Israel - fotografie : Cristian Munteanu
in Eilat Israel - fotografie : Cristian Munteanu
Nava a ajuns in portul Eilat Israel (Marea Rosie) la inceputul anului 2000 cu echipaj romanesc la bord navigand cu un singur motor principal (celalalt se defectase pe drum) intr-o stare jalnica, mai mult sau mai putin arara ca o epava plutitoare, echipajul fericit ca a ajuns intr-un final la destinatie s-a grabit sa se repatrieze deoarece nava avea probleme mari de stabilitate cand naviga pe o mare agitata. Din fotografii se vede ca ulterior in Eilat au eliminat mai multe elemente de bordaj / tabla la suprastructura si le-au inlocuit cu balustrade.
fotografie : Daniela Rosenauerova - echipaj Victoria 2000
Dupa cateva luni de renovare nava a fost transformata in Casino Flamingo care efectua curse in apele internationale din portul Eilat la un interval de 3 ore.
fotografie : Daniela Rosenauerova - echipaj Victoria 2000
In timpul renovarii au fost efectuate reparatii capitale la motorare, a fost instalat un generator suplimentar , intreg interiorul a fost re-construit complet. Au scos aproximativ 2 camioane de deseuri si tabla de la bordul navei.
fotografie : Daniela Rosenauerova - echipaj Victoria 2000
In ianuarie 2004 Ministerul de Interne al Israelului a decis sa blocheze orice activitate a navelor casino in portul Eilat in urma unor investigatii care au dus la concluzia ca armatorii navelor erau implicati pe langa la activitatea de operatori de nave casino si la operatiuni de spalare de bani, legaturi cu mafia etc .
Ulterior nava a ramas abandonata in Eilat , pana in 2007 cand a fost achizitionata de o companie din Haifa Israel.
fotografie : Masha Vogman
fotografie : Masha Vogman
in tranzit in Egipt intre Eilat si Suez
Nava a fost re-motorizata cu motoare Caterpliar
Fotografii (sub liniile duble) : Gal Yam - Marine Works Ltd. - Haifa Israel - nava este disponibila pentru charter si lucrari subacvatice
The pictures under double line are used for educational non profit purpose and are ownership of Gal Yam - Marine Works Ltd. - Haifa Israel -the ship is multi available for charter as multi purpose vessel, and capable to handle: underwater maintenance of communication cables, batimetric surveys, platform for experiment of civilian and security forces, surface supply diving operations, etc .
Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .
Pagina actualizata 5 mai 2015 , Cristian Munteanu