Vizualizeaza nava - Dierna

Vizualizeaza nava - Dierna
Data lansare: 1984
Categorie: Nave Maritime
Santier: Santierul Naval Oltenita
Companie: Navrom - in prezent Gal Yam - Marine Works Ltd. - Haifa Israel
Lungime: 37.32 m
Latime: 4.61 m
Pescaj: 4.61 m
Capacitate: GT 496 T, NT 150 T

Scurt istoric

 
 
 

Nava Maritima de pasageri Dierna

IMO 8828226 MMSI 428030000

Nava maritima de pasageri Dierna a fost construita in 1984 la Santierul Naval Oltenita.

A fost echipata in santier cu doua motoare Diesel 6 VD 18/15 AL-1 de 480 cai putere VEB ELBEWERK ROSTOCH, 12 noduri.

Exista deasemenea o alta nava fluviala cu numele Dierna care se afla la Orsova.

In 1989 la Constanta - datare fotografie : Lavrinenco Teodor Mugurel

Unele forumuri relateaza ca ar fi fost construita pentru a fi nava de pasageri intre Constanta si Mangalia. 

Domnul Lavrinenco Teodor Mugurel care a participat la constructia navei in Santierul Naval Oltenita ne-a relatat ca nava a fost construita initial cu probleme la toate motoarele (principale si auxiliare), ca avea probleme de stabilitate pe mare.

 

Initial nava a efectuat croaziere pe Canalul Dunare-Marea Neagra (in 1986 confirmat de user Gabriel Nicu - Facebook

In anii 88-90 s-a aflat in Portul turistic Tomis din Constanta si era utilizata de Centrului de Scafandri din Constanta pentru cursanti deasemenea fiind organizate mici croaziere. (Info User Flor In -Facebook )

Un lucru sigur stim ca dupa 1990 nava a stat o perioada la parcul rece in portul Agigea si a fost vanduta unor armatori israelieni in 1995 care i-au schimbat numele in Victoria 2000 sub pavilion Belize. Din pacate nu detinem surse confirmate despre istoricul exact al navei sub pavilion romanesc in perioada 1990-1995. 

in Eilat Israel - fotografie : Cristian Munteanu

in Eilat Israel - fotografie : Cristian Munteanu


Nava a ajuns in portul Eilat Israel (Marea Rosie) la inceputul anului 2000 cu echipaj romanesc la bord navigand cu un singur motor principal (celalalt se defectase pe drum) intr-o stare jalnica, mai mult sau mai putin arara ca o epava plutitoare, echipajul fericit ca a ajuns intr-un final la destinatie s-a grabit sa se repatrieze deoarece nava avea probleme mari de stabilitate cand naviga pe o mare agitata. Din fotografii se vede ca ulterior in Eilat au eliminat mai multe elemente de bordaj / tabla la suprastructura si le-au inlocuit cu balustrade.

fotografie : Daniela Rosenauerova - echipaj Victoria 2000

Dupa cateva luni de renovare nava a fost transformata in Casino Flamingo care efectua curse in apele internationale din portul Eilat la un interval de 3 ore.

fotografie : Daniela Rosenauerova - echipaj Victoria 2000

In timpul renovarii au fost efectuate reparatii capitale la motorare, a fost instalat un generator suplimentar , intreg interiorul a fost re-construit complet. Au scos aproximativ 2 camioane de deseuri si tabla de la bordul navei.

fotografie : Daniela Rosenauerova - echipaj Victoria 2000

In ianuarie 2004 Ministerul de Interne al Israelului a decis sa blocheze orice activitate a navelor casino in portul Eilat in urma unor investigatii care au dus la concluzia ca armatorii navelor erau implicati pe langa la activitatea de operatori de nave casino si la operatiuni de spalare de bani, legaturi cu mafia etc .

Ulterior nava a ramas abandonata in  Eilat , pana in 2007 cand a fost achizitionata de o companie din Haifa Israel.

fotografie : Masha Vogman

fotografie : Masha Vogman



in tranzit in Egipt intre Eilat si Suez

Nava a fost re-motorizata cu motoare Caterpliar

Fotografii (sub liniile duble) : Gal Yam - Marine Works Ltd. - Haifa Israel - nava este disponibila pentru charter si lucrari subacvatice 

The pictures under double line are used for educational non profit purpose and are ownership of  Gal Yam - Marine Works Ltd. - Haifa Israel -the ship is multi available for charter as multi purpose vessel, and capable to handle: underwater maintenance of communication cables, batimetric   surveys, platform for experiment of civilian and security forces, surface supply diving operations, etc .

 


Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .

Pagina actualizata 5 mai 2015 , Cristian Munteanu

 


Comentarii