




- Alexandru Iarca
- Constantin Papadopulo
- Teodora Angela Lefterescu
- Cristian Craciunoiu
- Constantin Preda
Nu exista evenimente pentru ziua de azi.
Vezi toate evenimentele
Trebuie sa fiti logat pentru a putea adauga un nou eveniment.


- 27.03.2019: Vineri 29 martie 2019 va avea loc la Galati expozitia de cartofilie si fotografie veche Pasagerele de odinioara. citeste mai mult
- 15 Jun 2015: A aparut Ghidul pentru supravietuirea pe mare - dedicat iubitorilor agrementului nautic citeste mai mult
- 08 Jun 2014: Lansarea albumelor „Mircea, voievodul velelor 1882-2014” si „Vizita ţarului Nicolae al II-lea la Constanţa 1-14 iunie 1914” citeste mai mult
- 21 Apr 2014: Pagina impingatorului Rovinari 19 a fost actualizata, auu fost introduse fotografii noi citeste mai mult

Vizualizeaza nava - Perseus
Data lansare: 01.03.1990 Categorie: Nave Maritime Santier: Braila Companie: A.F.D.J. Galati |
Lungime: 68,73 Latime: - Pescaj: 7,89 Capacitate: - Echipaj: - Pasageri: - |
Scurt istoric
Remorcherul multifunctional Albatros 1 a fost a doua nava de acest tip construita la SN Braila, in 1990. Prima nava din serie a fost remorcherul multifunctional Hercules , aflat si astazi "in service" la Constanta.
Ulterior, dupa acelasi proiect au mai fost construite la Oltenita doua astfel de remorchere pentru Marina Militara: Grozavul si 501-Hercules.
Albatros 1 a fost construit pentru AFDJ Galati. In decembrie 1989, era terminat in proportie de 90%. Haosul instaurat dupa revolutia din decembrie 1989 a facut imposibila finalizarea completa si livrarea lui pana in octombrie 1990, cand avea sa ajunga la Galati, fiind acostat langa nava "Pompier 3".
Dupa aceasta data, remorcherul a fost folosit rareori, in special iarna, in situatia in care apareau blocaje pe Dunare din cauza sloiurilor de gheata, in multe astfel de cazuri apelandu-se si la remorcherul Hercules, fratele mai mare de la Constanta.
In 1998 , remorcherul trece impreuna cu alte nave de la AFDJ in componenta nou infiintatei companii Resalv. Aceasta noua companie, falimentara inca de la inceput, in dorinta de a obtine ceva bani , hotaraste inchirierea navei, in 1999, unui armator din Emiratele Arabe Unite. In martie 1999, nava parasea portul Galati, cu destinatia Abu Dhabi. Avea sa dispara din peisajul galatean pentru mai bine de un an. La incheierea contractului, arabii au facut tot posibilul pt a a-i determina pe marinarii romani sa paraseasca nava. Practic, din mai 2000, nava a fost adusa in Alexandria(Egipt), unde egiptenii au facut tot posibilul pentru a retine nava.
Negocierile purtate de Ministerul Transporturilor pt.eliberarea navei nu au dat rezultate (ca in atatea alte cazuri) asa ca totul mergea catre un deznodamant "clasic": pierderea navei, asa cum s-a intamplat cu atatea si atatea nave din fosta noastra flota.
Insa, pe 10.09.2000, cu ocazia unei sarbatori egiptene, cand nava nu era prea bine pazita, echipajul romanesc a hotarat sa fuga cu tot cu nava; au taiat paramele, au pornit motoarele si au parasit Egiptul. In presa s-a scris cum ca nava ar fi fost urmarita si s-ar fi tras in ea, dar posibil ca acestea sa fie doar povesti...
Au urmat apoi doua furtuni, una in Mediterana, alta in Marea Neagra. Datorita faptului ca nava a pornit imediat, fortand motoarele, unul dintre acestea a cedat. Cateva zile mai tarziu, nava ajungea la Sulina, apoi la Galati.
De atunci, nava a ramas acostat la Galati, fiind folosita rareori, doar pe Dunare, pana la Sulina. Se zice ca arabii ar fi castigat un proces prin care Resalv era obligata la despagubiri mari, care nu au mai fost platite, acesta fiind motivul principal pentru care remorcherul nu paraseste apele Romaniei.
Dupa falimentul Resalv, mare parte din flota acestei companii a ajuns la Constanta, la Canal Services.
Albatros 1 a fost transferat inapoi la AFDJ. Incercarile de a-l vinde au esuat, asa ca s-a hotarat refacerea navei in anul 2003. Totodata, i s-a schimbat si numele, in speranta ca nopul nume "Perseus" ii va purta mai mult noroc.
De atunci, poate fi adimirat la acelasi ponton din portul Galati.
Detalii tehnice:
- IMO no: 8860925
- motoare: U.C.M. Resita: 2 x 3300 HP (MAN 6L40/54A)
Nava introdusa in Registrul Naval Virtual de utilizatorul Cristian Gregoretti
Pagina actualizata 28 decembrie 2009 , Cristian Munteanu ©
Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .