




- Alexandru Iarca
- Constantin Papadopulo
- Teodora Angela Lefterescu
- Cristian Craciunoiu
- Constantin Preda
Nu exista evenimente pentru ziua de azi.
Vezi toate evenimentele
Trebuie sa fiti logat pentru a putea adauga un nou eveniment.


- 27.03.2019: Vineri 29 martie 2019 va avea loc la Galati expozitia de cartofilie si fotografie veche Pasagerele de odinioara. citeste mai mult
- 15 Jun 2015: A aparut Ghidul pentru supravietuirea pe mare - dedicat iubitorilor agrementului nautic citeste mai mult
- 08 Jun 2014: Lansarea albumelor „Mircea, voievodul velelor 1882-2014” si „Vizita ţarului Nicolae al II-lea la Constanţa 1-14 iunie 1914” citeste mai mult
- 21 Apr 2014: Pagina impingatorului Rovinari 19 a fost actualizata, auu fost introduse fotografii noi citeste mai mult

Vizualizeaza nava - Ardeal
Data casare: 02.02.1962 scufundata in urma unei furtuni Categorie: Nave Maritime |
Scurt istoric
Nava Ardeal - date introduse de domnul Constantin Cumpana :
1962, 2 februarie - nava mixtă „Ardeal” (pavilion: România, deplasament: 7.840 tdw., lungimea: 123,00 m, lăţimea: 16,20 m, pescaj: 7 m, puterea maşinii: 2.850 c.p., viteza: 10,6 Nd., echipaj: 53 membri, pasageri: 150, din care: 60 la cls. I, 10 la cls. a II-a, 80 la cls. a III-a, construită în anul 1922 de Şantierul naval „Marinewerft“, Wilhelmshaven - Germania) s-a răsturnat pe partea tribord şi s-a scufundat parţial în dana 1 a portului Constanţa, lângă digul de larg, în timpul unei furtuni foarte puternice; deşi a fost ranfluată, nava a fost defrişată, refacerea ei fiind prea costisitoare; iniţial, nava s-a numit „Emil Kirdorf“, dar a fost botezată „Ardeal“ după ce, în anul 1932, a fost cumpărată de Serviciul Maritim Român, cu 15 milioane lei, de la societatea germană de navigaţie Hamburg - America Line; nava era prevăzută iniţial cu o maşină cu triplă expansiune şi o turbină de joasă presiune pe ax, cu o putere totală de 2.850 c.p., trei căldări cu 14 kgr. presiune de regim, care întrebuinţează păcură, putând îmbarca 1.070 tone de combustibil, care îi asigura o autonomie de 11.000 mile marine; nava era dotată cu staţie de telegrafie fără fir, aparat de semnalizare acustică submarină, o sală de restaurant şi două saloane;
In cursul anului 1933, nava ARDEALA a avut un incendiu la bord, izbucnit în magazia nr. 3, în care se afla depozitată iută; incendiul a fost lichidat de remorchere, şalupa de incendiu şi pompieri.
La sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, nava „Basarabia“, împreună cu vapoarele „Ardeal“, „Dacia“ şi „Alba Iulia“, a fost luata de U.R.S.S. în cadrul despăgubirilor de război, prevăzute de Convenţia de armistiţiu;
În octombrie 1945, „Ardeal“ a revenit în ţară (ceremonia preluării a avut loc la Galaţi, în prezenţa Primului ministru dr. Petru Groza ), fiind retrocedata de sovietici, împreună cu alte nave militare şi de comerţ.
Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro)